ندای هدایت
ندای هدایت

 

 

1- مقام معظم رهبری در جمع هيات‌دولت، ۶ شهریور ۸۵: " شعارهاى دولت و مسئولان و اهداف تعيين‏شده آنان كاملاً با مبانى انقلاب و با مبانى اعلام‏شده امام عزيز ما منطبق است.

2.    مقام معظم رهبری در جمع هيات‌دولت، ۶شهریور ۸۶: "اين دولت به عنوان يك دولت اصولگرا شناخته شده و رفتار و تلاشى هم كه تا امروز نشان داده و آنچه در عمل و قولش منعكس شده، همين اصولگرايى را نشان ميدهد"

 

3.    مقام معظم رهبری در جمع هيات‌دولت، ۶ شهریور ۸۵: " مسئله‏ ديگر، مبارزه با فساد همراه با قاطعيت است؛ الان خوشبختانه رويكرد دولت و آقاى رئيس‏جمهور طورى بوده كه كسانى كه تمايل به فساد دارند، مرعوبند"

 

4.     مقام معظم رهبری در جمع هیات‌دولت، ۲شهریور ۸۷: "جرأت، در مقابله با فساد، مقابله با فساد خيلى كار سختى است. يك وقتى بنده گفتم كه اين اژدهاى هفت سرِ فساد را به اين آسانى نمي‌شود قلع و قمع كرد؛ ليكن جرأت مقابله با آن هست. خب، وقتى كه اجزاء مجموعه، خودشان آلوده به فساد نباشند، طبعاً جرأتشان بيشتر است..."

 

5.    مقام معظم رهبری در ديدار رئيس‏جمهور و كارگزاران نظام، ۹تیر ۸۵: "شايد بعضيها، حتّى بعضى مخلصين انقلاب، نه بيگانه‏ها و بددلها؛ حتّى نزديكان در طول بعضى از سالهاى گذشته تصورشان اين بود كه شعارهاى اصلى انقلاب؛ سربلندى اسلام، مسئله عدالت، مسئله مبارزه با استكبار، تلاش و مجاهدت براى رفع استضعاف از مستضعفان، ديگر روزگارش تمام شده است"

                                

6.    مقام معظم رهبری: "گفتمان عمومى دولت اينهاست: زنده‏كردن و بازسازى برخى خصوصيات جوهرى انقلاب و منطق امام؛ و مقابله با كسانى كه مي‌خواستند اين ارزشها و اين مفاهيم اساسى را منسوخ كنند، يا از بين ببرند. همان

 

7.    مقام معظم رهبری، در دانشگاه علم و صنعت،‏ ۲۴ آذر ۸۷: "انحراف در هدفها را بايد مراقبت كرد كه پيش نيايد. و اين چيزى است كه ما در طول اين سالهاى طولانی، بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام، درگيرش بوديم. [مثلا: آنچه در زیر می‌آید]

 

8.    مقام معظم رهبری در ديدار مسؤولان‌ نظام،‌ ۲۳ مرداد ۱۳۷۰ [دولت هاشمی]: نمى‌شود ما در زندگى مادّى مثل حيوان بچريم و بغلتيم و بخواهيم مردم به ما به شكل يك اسوه نگاه كنند؛ من و شما همان طلبه يا معلم پيش از انقلابيم. اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگيريم، مثل خانه اشراف خانه درست كنيم، مثل حركت اشراف در خيابانها حركت كنيم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ريششان تراشيده بود، ولى ما ريشمان را گذاشته‌ايم، همين كافى است؟! نه، ما هم مترفين مى‌شويم. واللَّه! در جامعه اسلامى هم ممكن است مترف به وجود بيايد! از آيه شريفه "و اذا اردنا ان نهلك قرية امرنا مترفيها ففسقوا فيها..." بترسيم!

 

9.    ولی امرمسلمین جهان، در ديدار با اعضاى هيأت دولت نهم، ۸شهریور ۱۳۸۴: "يك وقت هست كه ما در زندگى شخصى خود مثلا حركت اشراف‌گونه‌يى داريم بين خودمان و خدا؛ كه اگر حرام باشد، حرام است؛ اگر مكروه باشد، مكروه است؛ اگر مباح باشد، مباح است؛ اما يك وقت هست كه ما جلوى چشم مردم يك مانور اشرافى‌گرى مى‌دهيم؛ اين ديگر مباح و مكروه ندارد؛ همه‌اش حرام است؛ به‌خاطر اين‌كه تعليم‌دهنده‌ اشرافى‌گرى است"

 

10. امام خامنه‌ای در ديدار گروهانهای عاشورا، ۲۲ خرداد ۱۳۷۱[دولت هاشمی]: سازندگى، كارى بود كه على‌بن‌ابى‌طالب عليه‌السلام داشت؛ اين، سازندگى است! دنياطلبى و مادى‌طلبى، كارى است كه عبيدالله زياد و يزيد مى‌كردند. آنها تجملات را زياد مى‌كردند. اين دو را با هم اشتباه نبايد كرد. امروز عده‌اى به اسم سازندگى خودشان را غرق در پول و دنيا و ماده‌پرستى مى‌كنند. اين سازندگى است؟!

 

11.  امام خامنه‌ای در دیدار پاسداران و نيروى انتظامى ۶ بهمن ۱۳۷۱[دولت هاشمی]: بعد از آن‌كه اسلام، اشرافيت را قلع و قمع كرده بود، يك طبقه اشراف جديد در دنياى اسلام به وجود آمد. عناصرى با نام اسلام، با سِمتها و عناوين اسلامى - پسر فلان صحابى، پسر فلان يار پيغمبر، پسر فلان خويشاوند پيغمبر. وقتى مى‌گوييم فاسد شدن دستگاه از درون، يعنى اين!

12. امام خامنه‌ای، در ديدار مسؤولان‌ نظام،‌ ۲۳ مرداد ۱۳۷۰: شما چگونه مى‌خواهيد محبت و اطمينان مردم را جلب كنيد؟! اگر ما دنبال تجملات و تشريفاتمان رفتيم، در خرج كردن بيت‌المال هيچ حدى براى خودمان قايل نشديم ...، مگر اعتماد مردم باقى مى‌ماند؟! مگر مردم كورند؟! ايرانيان هميشه جزو هوشيارترين ملتها بوده‌اند؛ امروز هم به بركت انقلاب، از هوشيارها هم هوشيارترند!

13. "۷۵.۲٪ از پاسخگویان به یک نظر سنجی معتقد بودند که مردم در سال ۱۳۶۵ساده زندگی می‏کردند و در سال ۱۳۷۱ـ سه سال پس از شروع ریاست جمهوری هاشمی ـ از نظر تجملات  رشد زیادی داشته اند. کتاب "توسعه و تضاد"، فرامرز رفیع‏پور، دانشگاه شهید بهشتی، صفحه ۲۲۷

14. مقام عظمای ولایت در ديدار گروهانهای عاشورا، ۲۲خرداد ۱۳۷۱[دولت هاشمی]: وقتى حکومت اسلامی  بر سر كار آمد، يعنى ورق برگشت؛ شهوترانى و دنياطلبى به انزوا رفت، وابستگى و فساد به انزوا رفت، زهد روى كار آمد، اگر اين ارزشها را نگه داشتيد، نظام امامت باقى مى‌ماند. آن وقت امثال حسين‌بن‌على عليه ‌الصلاة و السلام، ديگر به مذبح برده نمى‌شوند. اما اگر اينها را از دست داديم چه؟ اگر روحيه بسيجى را از دست داديم چه؟

اگر به جاى توجه به تكليف و وظيفه و آرمان الهى، به فكر تجملات شخصى خودمان افتاديم چه؟ اگر جوان بسيجى را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را - كه هيچ چيز نمى‌خواهد جز اين‌كه ميدانى باشد كه در راه خدا مجاهدت كند - در انزوا انداختيم و آن آدم پرروى افزون‌خواه پرتوقع بى‌صفاى بى‌معنويت را مسلط كرديم چه؟ آن وقت همه چيز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله بين رحلت نبى اكرم صلوات‌الله‌وسلامه‌عليه و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، اين فاصله، خيلى كوتاهتر ممكن است بشود و زودتر از اين حرفها، فضيلتها و صاحبان فضايل ما به مذبح بروند. بايد نگذاريم. بايد در مقابل انحرافى كه ممكن است دشمن بر ما تحميل كند، بايستيم.

15. مقام معظم رهبری در ديدار مسؤولان‌ نظام،‌ ۲۳ مرداد ۱۳۷۰[دولت هاشمی]: گاهى از جاهايى گزارشهاى نوميدكننده‌اى مى‌رسد و در برخى موارد انسان واقعاً عرق شرم بر پيشانيش مى‌نشيند؛ رعايت كنيد! به حد ضرورت اكتفا كنيد! و اندازه نگه داريد! اينها ما را از مردم دور مى‌كند! روحانيون را از مردم دور مى‌كند. مردم رودربايستى ندارند؛ خدا هم با كسى رودربايستى ندارد!

16. ولی امر مسلمین در دانشگاه صنعتى شريف، ۱ آذر ۱۳۷۸: چه دليلى وجود دارد كه با اشرافيگرى ايجاد شده در بسيارى از مقامات كشورى، برخورد قاطع صورت نمى‌گيرد؟!

مطمئن باشید در این دوره مقام رهبری مثل دوره خاتمی هنوز آنقدر تنها نشده است که به مسوولین امر، هشدار بدهد که اگر شما با مزدوران مطبوعاتی برخورد نکنید به مردم می‌گویم! وای بر آنها که افشا نمی‌کنند. خاک بر سر ترس و منافع دنیایی و جهل و مقدس مآبی! باید حیوانهای مترفی (بند ۸) که با نام اسلام و عناوین اسلامی (بند ۱۱) دستگاه را از درون فاسد می کنند، افشا کرد! سلام بر ابوذر! مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند ملاحظه نزدیکان مرا نکیند!همانطور که در بند ۱۱ درباره نزدیکان پیامبر مثال زده اند.

 


نظرات شما عزیزان:

یاسر
ساعت20:28---20 اسفند 1389
=
DD احسنت


علی
ساعت20:26---20 اسفند 1389
عالی بود
ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 20 اسفند 1389برچسب:, توسط روح الله